Вправи для вдосконалення в спорті. Тренування реактивної спритності
Здатність різко зупинятися і змінювати напрям в сукупності називається спритністю. І це одна зі складових успіху спортсменів.
Може здатися, що найбільш важливим фактором спортивних результатів є швидкість. І вона дійсно дуже важлива. Але під час гри спортсмену рідко надається можливість бігти по прямій протягом тривалого періоду часу. У більшості ігрових ситуацій спортсмен буде постійно стартувати, зупинятися і рухатися в бічних напрямках.
Розвиток швидкості – це тільки частина спортивної головоломки. Спритність – ось що не менш важливо. Кращі спортсмени швидко розганяються і швидко реагують на зміни в змагальній ситуації.
Реакція і читання поведінки оточуючих
Навички, швидкість або спритність повинні йти у зв’язці зі здатністю читати поведінка суперників і реагувати на нього. Без неї спортсмени, що показали кращі результати на тестах, можуть провалити змагання, оскільки не до кінця розуміють, як аналізувати оточення і передбачити рух.
Здатності реагувати під час гри можна навчити. Так, реактивну тренування на спритність можна отримати, якщо об’єднати кілька напрямків: роботу над поліпшенням швидкості, швидкою зміною напрямку, концентрацією і реакцією на зміну поведінки оточуючих.
Ось чотири ефективних вправи на реактивну спритність.
Свердло з боковим дзеркалом
- Поставте двох спортсменів один навпроти одного.
- Призначте одного спортсмена провідним, а інший-веденим.
- Лідер пересувається, човгаючи ногами в сторони (без схрещування ніг) у межах двох конусів, що стоять один від одного на відстані 5 м.
- Ведений намагається відобразити цей рух.
- Через 10 секунд зупиніть їх на невеликий відпочинок в 20-30 секунд, а потім поміняйте місцями.
- Не варто продовжувати цю вправу занадто довго.
Командна тренування тренера
Це класичне і ефективна вправа на реактивну спритність, яке можна виконувати у великій команді.
- Розставте спортсменів особою в одному напрямку.
- Встаньте так, щоб вони могли добре бачити.
- Дуйте в свисток і вказуйте вперед, назад, вправо або вліво.
- Спортсмени повинні бігти вперед, назад або відходити в сторони в залежності від зазначеного напряму.
- Міняйте напрям кожні 1-3 секунди протягом 15-20 секунд.
Ви можете додавати різні напрямки до вправи, наприклад вказувати вгору, щоб ваші спортсмени стрибали, або вниз, щоб ваші спортсмени опускалися в початкову позицію віджимання.
15-метрові коробки
- Розставте чотири конуса квадратом на відстані 15 м один від одного.
- Нехай два спортсмени стартують з одного кута, двічі дайте свисток, дозволяючи першим спортсмену (біжить) отримати невелику перевагу перед другим спортсменом (переслідувачем).
- Бігун може бігти в будь-якому напрямку, змінювати його по мірі необхідності, поки він/вона залишається в межах поля.
Вправа закінчується, якщо бігун виходить за межі поля або його позначають, або якщо бігун може переграти переслідувача протягом 10 секунд. Щоб додати змагальний аспект, ви можете розділити свою команду на групи по три або чотири людини, і нехай один член з кожної групи буде грати проти члена з інших груп у форматі кругової системи, зберігаючи рахунок протягом всього процесу.
Дзеркальна дриль
Встановіть шість конусів, щоб утворилися два сусідніх скриньки з відстанню між сусідніми конусами в ящику по 5 м (самі шість конусів повинні сформувати прямокутник).
- Попросіть спортсменів встати в центрі кожної коробки обличчям один до одного.
- Як і у вправі з боковим дзеркалом, призначте одного спортсмена провідним, а інший – веденим. У лідера є можливість бігти до будь-якого з чотирьох конусів у своїй коробці. Досягнувши цього конуса, лідер повинен повернутися в центр поля, перш ніж перейти до іншого конусу (може бути корисно поставити крапку або інший конус в центрі ящиків, щоб полегшити задачу вашим спортсменам).
- В залежності від вашого вибору ведений має дзеркально відображати ці рухи або виконувати їх в ту ж сторону. Наприклад, якщо лідер біжить вперед і вправо, ведений може бігти вперед і вправо, щоб вони обидва досягли верхнього правого конуса своїх відповідних ящиків. Або якщо лідер біжить вперед і вліво, ведений може бігти вперед і вправо, щоб спортсмени зустрілися біля одного конуса, перш ніж повернутися в свої центри.
Існує думка, що тренування не повинні приносити задоволення. Однак чим позитивніше буде настрій, тим краще буде результат спортсмена. Додайте деякі з цих вправ у свою командну тренування, і ви створите веселу атмосферу для розвитку атлетів, які готуються до змагань.