Як провести мозковий штурм з допомогою метафоричних карт?
Іноді щоб піти від стандартної схеми вирішення проблеми потрібні метафори і казкові образи. У цьому відмінно допомагають МАК. Що знадобиться, щоб підготуватися до мозкового штурму? Люди – від 2 осіб, карти і теми. Детальніше розповідається у статті.
Що таке мозковий штурм?
Це накидування максимальної кількості ідей і способів вирішення якоїсь проблеми чи ситуації. Наприклад, підвищити продажу, збільшити кількість клієнтів, знайти більше часу в добі. Важливе правило штурму: ми приймаємо всі ідеї, не критикуємо і не відкидаємо їх. Потім аналізуємо їх і знаходимо те, що нас просуне.
Яку колоду вибрати для штурму?
Краще всього підійдуть:
- ресурсні колоди: «Джерело», «У пошуках сенсу», «Марена».
- казкові колоди: «Майстер казок» з великою кількістю чарівних смішних предметів та істот, які підходять для пошуку нестандартних ідей.
- колоди «Імаджинаріум»: «Пандора», «Аріадна», «Кассіопея» – найбільш безпечна для роботи, рекомендую саме її.
Для мозкового штурму підійдуть ресурсні та казкові колоди
Як працювати з МАК?
Вам потрібно скласти спільно з командою сюжет про те, як хтось вирішив цю проблему. Наприклад, у компанії є проблема з продажами. Як їх підвищити? Вже є певний набір шаблонних думок, але потрібні свіжі ідеї.
1. Спочатку вибираємо жанр: це буде казка, трилер чи казка? Це вже налаштовує команду на креативний лад.
2. Перед початком штурму вибираємо двох писарів, які фіксують історію. Перший записує ті фрази та метафори, які відносяться до способів рішення проблеми. Наприклад, вкрав Василину Прекрасну, роздобув чарівну паличку, дістав молодильні яблука. Другий зазначає перешкоди: що заважало героєві вирішити проблему. Це необхідно, щоб зберегти всі перлини думок і нічого не упустити.
3. Роздаємо кожному учаснику від 2 до 5 карт випадковим чином. Ведучий починає історію. Наприклад, одного разу Вася прокинувся і зрозумів: «Треба щось робити з продажами».
Ми не відходимо від заданої теми
4. Учасники по черзі викладають на стіл з однією зі своїх карт і кажуть якусь фразу для її опису. Таким чином розгортається сюжет. Завдання ведучого – стежити за тим, щоб процес не тривав занадто довго, обов’язково повинна бути динаміка. Важливо: ми не відходимо від заданої теми! Якщо раптом учасники йдуть в особисті питання, провідний коректує напрям, може додати свою карту і фразу.
5. Коли казка закінчилася, ми сідаємо обговорювати і переводимо метафори з казкового мови на мову реальності. Спочатку ми, навпаки, йдемо від неї, щоб абстрагуватися від обмежень і стандартних зашорені способів рішення, які вже є в голові, і придумати щось нове. У казці до нас приходять чарівні палички, дракони, книги. А потім ми їх розшифровуємо: хто цей дракон? Конкурент, новий закон або керівник центрального апарату, який опустив складні вимоги? Метафори допомагають спрямувати думки в нове русло і придумати ті дії, які має сенс втілити в життя.